.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حسینی در واکنش به نام گذاری اول تا ۱۰ تیرماه با نام دهه تولید ملی از سوی وزارت صنعت:
برگزاری همایش دردی از تولید دوا نمی کند

شمال نيوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه همایش ها و سمینارها دوای درد تولید نیست، با انتقاد از طی مراحل متعدد برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی گفت: برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی حدود ۳۰ مرحله باید طی شود و اگر مانند سال گذشته سخت گیری ها در سیستم بانکی وجود داشته باشد اوضاع به همین شکل است.

سید هادی حسینی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به اینکه نام گذاری اول تا ۱۰ تیرماه با نام دهه تولید ملی گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب بر حمایت تولید ملی تاکید کردند درسه بخش باید مورد توجه قرار می گرفت.

نماینده مردم قائم‌شهر، سواد‌کوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از تولید ملی اول در دولت، دوم در مجموعه حاکمیتی و سوم در بین مردم رقم می خورد که به اعتقاد بنده مردم به تکلیف خود عمل کردند و آماده بودند تا از ظرفیت هایی که دولت و حاکمیت برای حمایت از تولید فراهم می کنند، استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه نتوانستیم از ظرفیت های تولید کشور استفاده کنیم، گفت: اساسا در دو حوزه تولیدی یعنی  صنعت و به ویژه بخش کشاورزی واقعا ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه امام(ره) ۳۳ سال پیش فرمودند:"کشاورزی محور استقلال است" ادامه داد: در حوزه سیاست گذاری نیز دولت به درستی عمل نکرده است و مصداق آن این است از کشاورز داخلی گندم را با نرخ ۴۳۰ تومان خریدیم، اما از دشمن ۱۰۰۰ تومان خریداری کردیم.

 سمینار دوای درد تولید نیست

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: تا زمانی که نگاه ها به تولید کشور اینگونه باشد، همایش ها و سمینارها دوای درد تولید نیست؛ بلکه همایش و سمینار زمانی است که از نتیجه آن راهکار حاصل شود اما مشکل تولید کشور عدم راهکار نیست و راهکارهای حمایت از تولید مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه هر شخصی باید به اندازه توان خود در جهت تقویت تولید داخل حرکت کند، گفت: رهبری دو سال پیش "جهاد اقتصادی"، سال گذشته "حمایت از تولید ملی"و امسال نیز "حماسه اقتصادی" را مطرح کردند واگر سلسله این شعارها در کنار هم قرار گیرد تکالیفی بر عهده ما است که متاسفانه به این تکالیف به درستی عمل نکردیم.

۳۰مانع برای دریافت تسهیلات پیش روی کشاورزان

حسینی درباره منابعی که در روند بررسی بودجه ۹۲ کل کشور برای بخش صنعت و کشاورزی اختصاص یافته است، نیزافزود: کمبود منابع نداریم؛ سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی اختصاص یافت اما این میزان برای بخش کشاورزی هزینه نشد و آنقدر دست اندازهای اداری در سیستم بانکی و صندوق توسعه وجود داشت که تسهیلات گیرندگان از دریافت تسهیلات پشیمان می شوند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه امسال منابع خوبی برای کشاورزی در بودجه اختصاص یافت، ادامه داد: برای امسال نیز تا ساختار اداری کشور اصلاح نشود ومانند سال گذشته سخت گیری ها در سیستم بانکی وجود داشته باشد اوضاع به همین شکل است.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی حدود ۳۰ مرحله باید طی شود و به منظور تسهیل در روند پرداخت تسهیلات، باید اختیارات به استانها تفویض اختیار شود تا به کشاورز و تولید کننده ای که ظرفیت تولید دارد کمک شود؛ حتی سود بازپرداخت تسهیلات در مقطعی ۷ درصد، بعد ۹ درصد و سپس این میزان به ۱۳ درصد افزایش یافت که این موارد روند را برای تولید کننده و کشاورز متقاضی دریافت تسهیلات سخت می کند./ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.